Azure Cost Alerts – Budżet pod Kontrolą

Azure Cost Alerts – Budżet pod Kontrolą

azure-banner

Jak upewnić się, że Twoje wydatki na usługi w Azure nie przekroczą założonego budżetu? Szczególnie, gdy korzystasz z Azure do niekomercyjnych projektów i najlepiej gdy był całkowicie za darmo? Dobrze ustawiony alarm (Cost Alert) w Cost Management może być rozwiązaniem tego problemu – powiadomi Cię, jeśli spodziewany będzie wydatek nawet 0.01 EUR.

Przykład: Wszystko za darmo

Niestety Azure nie pozwala ustawić budżetu 0, więc musisz przeboleć wydatek 0.01 EUR.

nosacz-co-tak-drogo

W Cost Management + Billing > Cost Management > Cost Alerts dodaj nowy alert. Musisz ustawić:

  • Reset period – okres rozliczeniowy, który może być miesięczny, kwartalny lub roczny. W w tym przypadku im dłuższy, tym lepiej. Dlaczego? Bo chcemy się zbliżyć z poniesionymi kosztami do zera, więc 0.01 EUR na rok to mniej niż 0.01 EUR na miesiąc.
  • Creation date i Expiration Date – tutaj spokojnie można ustawić ważność budżetu na kilka lat w przód – w razie potrzeby zawsze można go usunąć.
  • Budget Amount – ustawiasz wysokość budżetu na dany okres rozliczeniowy. 0.01 EUR to najmniejsza kwota, jaką można ustawić.
cost-management-step-1

Po ustawieniu nazwy i budżetu przechodzisz do następnego kroku – Set alerts. Tu po pierwsze ustawiasz warunek (jeśli przewidywany koszt przekroczy 100% budżetu), a po drugie podajesz maila, na którego ma przyjść powiadomienie, w razie gdyby Twój budżet miał być przekroczony.

cost-management-step-2

Klikasz Create i gotowe.

Pod Cost alerts jest zakładka Budgets, gdzie możesz przejrzeć i edytować utworzone budżety.

cost-management-step-3

Jak ograniczyć koszty?

Wiemy już, jak skorzystać z budżetu w przypadku, gdy nie chcemy płacić nic. A co w przypadku, kiedy mamy założony budżet, ale okazuje się, że zasoby na Azure kosztują nas za dużo? Gdzie szukać oszczędności?

Wspomnę o kilku kwestiach, którym warto się przyjrzeć w tym kontekscie:

  • Czy zasoby, które myślisz że są darmowe, naprawdę takie są? Czy przy planowaniu budżetu, szacujesz koszty dokładnie, używając np. Azure Pricing Calculator?
  • Czy wszystkie dane (za których przechowywanie płacisz od wielkości) są potrzebne? Czy nie masz starych, zapomnianych backupów, logów sprzed lat i innych resztek?
  • Czy stosujesz skalowanie (planowane lub automatyczne, pionowe lub poziome) tam, gdzie jest to możliwe?

Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań, odpowiedziałeś „Nie”, to obserwuj mój blog i zapisz się do newslettera, bo pojawią się (lub już się pojawiły) treści, które mogą Ci w tych tematach pomóc!