Azure Cost Alerts – Budżet pod Kontrolą

Azure Cost Alerts – Budżet pod Kontrolą

azure-banner

Jak upewnić się, że Twoje wydatki na usługi w Azure nie przekroczą założonego budżetu? Szczególnie, gdy korzystasz z Azure do niekomercyjnych projektów i najlepiej gdy był całkowicie za darmo? Dobrze ustawiony alarm (Cost Alert) w Cost Management może być rozwiązaniem tego problemu – powiadomi Cię, jeśli spodziewany będzie wydatek nawet 0.01 EUR.

Przykład: Wszystko za darmo

Niestety Azure nie pozwala ustawić budżetu 0, więc musisz przeboleć wydatek 0.01 EUR.

nosacz-co-tak-drogo

W Cost Management + Billing > Cost Management > Cost Alerts dodaj nowy alert. Musisz ustawić:

  • Reset period – okres rozliczeniowy, który może być miesięczny, kwartalny lub roczny. W w tym przypadku im dłuższy, tym lepiej. Dlaczego? Bo chcemy się zbliżyć z poniesionymi kosztami do zera, więc 0.01 EUR na rok to mniej niż 0.01 EUR na miesiąc.
  • Creation date i Expiration Date – tutaj spokojnie można ustawić ważność budżetu na kilka lat w przód – w razie potrzeby zawsze można go usunąć.
  • Budget Amount – ustawiasz wysokość budżetu na dany okres rozliczeniowy. 0.01 EUR to najmniejsza kwota, jaką można ustawić.
cost-management-step-1

Po ustawieniu nazwy i budżetu przechodzisz do następnego kroku – Set alerts. Tu po pierwsze ustawiasz warunek (jeśli przewidywany koszt przekroczy 100% budżetu), a po drugie podajesz maila, na którego ma przyjść powiadomienie, w razie gdyby Twój budżet miał być przekroczony.

cost-management-step-2

Klikasz Create i gotowe.

Pod Cost alerts jest zakładka Budgets, gdzie możesz przejrzeć i edytować utworzone budżety.

cost-management-step-3

Jak ograniczyć koszty?

Wiemy już, jak skorzystać z budżetu w przypadku, gdy nie chcemy płacić nic. A co w przypadku, kiedy mamy założony budżet, ale okazuje się, że zasoby na Azure kosztują nas za dużo? Gdzie szukać oszczędności?

Wspomnę o kilku kwestiach, którym warto się przyjrzeć w tym kontekscie:

  • Czy zasoby, które myślisz że są darmowe, naprawdę takie są? Czy przy planowaniu budżetu, szacujesz koszty dokładnie, używając np. Azure Pricing Calculator?
  • Czy wszystkie dane (za których przechowywanie płacisz od wielkości) są potrzebne? Czy nie masz starych, zapomnianych backupów, logów sprzed lat i innych resztek?
  • Czy stosujesz skalowanie (planowane lub automatyczne, pionowe lub poziome) tam, gdzie jest to możliwe?

Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań, odpowiedziałeś „Nie”, to obserwuj mój blog i zapisz się do newslettera, bo pojawią się (lub już się pojawiły) treści, które mogą Ci w tych tematach pomóc!

2 COMMENTS

comments user
Maria

Dzięki wielkie za tak merytoryczne treści! Dobra robota!

comments user
Agata

hej Grzechu,

czekam na ciekawostki ze świata SQL lub Power BI!
dzięki
Agata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *